Ruilen & Retourneren

Ruilen

Mocht een product onverhoopt toch niet aan je verwachting voldoen, dan kun je deze probleemloos bij ons omruilen. Je dient in dat geval de ruil telefonisch bij ons aan te melden via het nummer 020 261 0004. Je ontvangt dan zowel telefonisch als per e-mail retourinstructies met een uniek ordernummer.

Zodra het in te ruilen artikel bij ons binnen is, zullen wij overgaan op het verzenden van het nieuwe artikel, Het nieuwe artikel heb je dan de volgende werkdag, nadat wij jouw oude artikel hebben ontvangen, in huis.

Ruilen kan op voorwaarde dat de in te ruilen artikelen op voorraad zijn op het moment dat je retourzending bij ons binnen komt.

Als de artikelen niet voorradig zijn kunnen wij op dat moment helaas niet ruilen. In dat geval word je telefonisch of per e-mail op de hoogte gesteld en word je een aantal keuzes aangeboden:

  1. Het aankoopbedrag retour ontvangen.
    Wij storten het volledige aankoopbedrag terug naar de rekening waarmee is betaald zodra wij het product retour hebben ontvangen.
  2. Wachten tot het product weer voorradig is.
    Wij geven je in dat geval een geschatte datum aan waarop wij kunnen leveren. Je kunt geen rechten ontlenen aan deze datum.

    Als je voor deze optie kiest en je vindt het te lang duren, dan kun je altijd nog kiezen om je geld terug te ontvangen of een ander product uit te kiezen uit onze webshop.
  3. Een nieuw product uitkiezen uit onze webshop. Je krijgt van ons een tegoedbon t.w.v. het aankoopbedrag. Je kunt met deze tegoedbon vrij gaan winkelen in onze webwinkel. 

Waar moet je op letten bij het ruilen

Wil je een artikel ruilen, let er dan op dat:

  1. Je de zending binnen 100 dagen na je bestelling bij ons aanmeldt om te ruilen,
  2. Het artikel dat je terugstuurt onbeschadigd is,
  3. Je het ordernummer, die je telefonisch of per e-mail van ons ontvangt, zichtbaar noteert op de verpakking.

Retourneren

Zoals je wellicht weet bieden wij een unieke 100 Dagen Niet Tevreden, Geld Terug Garantie aan. Indien je hier gebruik van wil maken raden wij je aan onderstaande informatie goed door te nemen.

Met onderstaande procedure kost het je het minste moeite om jouw bestelde artikelen aan ons te retourneren. Retourneren is dan ook net zo makkelijk als bestellen.

Onze voorwaarden voor het retourneren

Via de volgende link kun je zelf je retour aanmelden: http://arganwinkel.shipping-portal.com/. Hou er rekening mee dat de retourmelding binnen 100 dagen na aankoop gedaan moet worden om gebruik te kunnen maken van deze garantie.

Je dient bij het aanmelden van een retour je postcode en ordernummer op te geven. Je ordernummer kun je terugvinden op de bevestiging en op de pakbon.

Je kiest vervolgens een postpunt waar je het pakket heen wil brengen en vervolgens ontvang je een label die je kunt uitprinten om jouw bestelling gratis te retourneren.

Je dient de retourzending goed in te pakken om lekkage te voorkomen en plakt vervolgens het retourlabel op de doos. Het pakket is nu klaar om af te geven bij het door jou gekozen postpunt.

Bij het postpunt ontvang je een track and trace code van de zending. Bewaar deze goed totdat de retour volledig is afgehandeld. Wij zijn pas verantwoordelijk voor de retourzending als deze in goede staat door ons ontvangen is.

Wij accepteren uitsluitend retourzendingen die vooraf bij ons zijn aangemeld en waarvoor de instructies, die bij aanmelding zijn aangegeven, gevolgd zijn.

Verwerking van je retourzending

Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen wordt het aankoopbedrag (exclusief eventuele verzendkosten) gecrediteerd en met je verrekend. We storten het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 5 werkdagen terug op jouw rekening. Je ontvangt het geld terug op het rekeningnummer waarmee je betaald hebt.

In geval van PayPal betalingen ontvang je het geld op het paypal account waarmee je betaald hebt.Kies je voor een tegoedbon of een andere regeling, dan zul je hier per e-mail van op de hoogte worden gehouden.

Heb je een klacht over een artikel of over de bezorging van je bestelling?

Voor het melden van een klacht of defect bij levering geldt een andere procedure dan voor retourneren. Wij verzoeken je om jouw klachten direct aan ons kenbaar te maken. Dit kan telefonisch elke werkdag tussen 09.00 en 17.00 uur via het nummer 020 261 0004, via onze livechat of via het online contactformulier.

Wij zullen, in overleg met jou, het probleem zo snel mogelijk oplossen. Indien je de klacht per e-mail aan ons kenbaar maakt, verzoeken wij je om het ordernummer en telefoonnummer te vermelden zodat wij contact met je op kunnen nemen.